Wednesday, November 28, 2012

WBC ve HPV

Evet, bazı gelişmeler var... En son yaptirdigim pap smear de ASCUS cikti (9 Kasim'da). Ve doktor 17 Aralık'a kolposkopi icin gün verdi.
 
Ama ben bir kac gun ence cok daha çarpıcı bir sey ogrendim. Son zamanlardaki kilo kaybim dolayisiyla gittigim doktor kan testleri yaptırmıştı ve onun sonuclari geldi. Doktor sonuclar normal dedi ama ben eve gidince önemli bir detay farkettim. Akyuvar sayım (WBC) bir önceki kan testlerime gore dusuktu (düşük ama hala referenslar icerisindeydi). Ancak daha da önemlisi, lenfosit sayim (LYM) en alt sınırdaydı ve hatta sinirin altindaydi. Lenfositler bir insanın bagisiklik sisteminin yegane savaşçılari. Ve ben bu sonuclari gorunce cok cok üzüldüm tekrardan. Ben aylardir bağışıklık sistemimime guveniyordum, ne de olsa gececek diyordum, ama aslinda benim bağışıklık sistemim ortalikta gozukmuyor bile, cok dusuk degerler. Çok korktum. Çünkü, bu isin bir hapi ya da ilaci yok. Bagisiklik sistemin ya iyi ya kötü. Ben zaten iyi besleniyorum uzun zamandır. Ama kontrol altina alamadigim tek düşmanım Stres..... Stres beni mahfetti, ben de onu mahfedicem!
 
 

No comments:

Post a Comment